Connect with us

Magazin

Zašto svi reklamni satovi uvek pokazuju 10 i 10?

Objavljeno

-

Već odavno se vodi polemika zašto se na baš svim satovima koji se koriste u reklamne svrhe pojavljuje identično vreme- 10 časova i 10 minuta. Naravno, enigma je zašto baš to vreme?

Kako prenosi rt.balkan.rs, pravi razlog ovakvoj postavci kazaljki na satu je više nego jednostavan i logičan, ali uprkos tome, decenijama unazad postoje različite teorije koje se povezuju sa nekim istorijskim događajima.

Prema jednoj od teorija, to je navodno vremen ubistva Abrahama Linkolna, što zapravo nije tačno, baš kao što nije tačna ni teorija da je to vreme vreme kada su američki piloti bacili atomske bombe na Hirošimu i Nagasaki.

Ali, šta je onda pravi razlog zašto su kazaljke u reklamama nameštene da pokazuju 10 i 10? Jednostavno objašnjenje ovog fenomena leži u tome da pri takvoj poziciji kazaljki naziv brenda, koji se najčešće nalazi na sredini, u gornjoj polovini brojčanika potpuno vidljiv i u fokusu, ali budući da je ovakvo objašnjenje isuviše obično i dosadno, i dan danas postoje razne teorije koje se povezuju sa ovim.

Postoji još jedna, poprilično realistična teorija, a to je da tako postavljene, kazaljke podsećaju na osmeh, pa sam brend asocira kupca sa pozitivnim emocijama. Ovu teoriju je proverila i međunarodna grupa naučnika pre pet godina, a rezultati su objavljeni u poznatom akademskom magazine „Frontiers in Psychology“.

Istraživanju je sprovedeno na grupi od 46 pojedinaca kojima je na pregled dato 60 različitih fotografija satova, a vremena koje se na tim satovima prikazivala bila su različita: na jednim je bilo 10 časova i 10 minuta, na drugim pola dvanaest, a na trećim osam časova i dvadeset minuta. Zadatak ispitanika bio je jednostavan – oni su morali da ocene emocije koje je izazivala svaka slika ponaosob, kao i verovatnoću da će određeni sat sa slike kupiti. Nakon analize dobijenih rezultata, naučnici su došli do zanimljivih rezultata: slike satova na kojima je prikazano vreme bilo 10 časova i 10 minuta ispitanici su ocenili mnogo bolje od ostalih kada su u pitanju emocije, kao i želja za kupovinom.

Advertisement
Ostavi komentar

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

NAJČITANIJE